Ook online en via livestream

Re-integratie & Coaching gespecialiseerd in HSP, Stress & Burn-out begeleiding           

Nutteloos voelen bij Burn-out

Bij een burn-out is het belangrijk om rust te nemen. In de 2de fase van herstel voelen mensen zich vaak nutteloos. Deze fase is echter super nuttig, omdat je je energie reserves gaat aanvullen. Supernuttige tips om je nutteloos te voelen. 

Nutteloos voelen bij een Burn-out

“Ik voel me zo nutteloos” is een veel gehoorde opmerking tijdens de begeleiding.
Ik begin dan altijd te glimlachten, want je nutteloos voelen bij een Burnout is namelijk super nuttig!
In de tweede fase van herstel zijn we immers bezig met het aanvullen van de reserves en beginnen we te kijken hoe je in de burn-out terecht bent gekomen. Ofwel we kijken naar jouw zelfmanagement: je gedachten, gevoelens, en het aanleren van gezonder gedrag.
Je nutteloos voelen bij Burn-out is echter goed nieuws. Ten eerste is voorkom je dat jouw noodaggregaat aanslaat, ten tweede: Directeur Emotie is tot rust gekomen.  Tot slot: zeker weten dat je je rustiger gaat voelen en weer zin krijgt om dingen te gaan doen.

Je nutteloos voelen is een teken van herstel

 

Reserves aanvullen – zelfmanagement

Tijdens de individuele gesprekken kijken we hoe jij je energie aanvult. Maar ook leer je voorkomen hoe je in jouw oude valkuilen stapt. Bijv. door dingen eerst af te willen maken en daarna pas rust te nemen, of je komt er achter dat het lastig is om Nee te zeggen.
Of je merkt dat je veel piekert of dat je best wel perfectionistisch bent.
AYA Re-integratie & Coaching in Hoorn NH gaat samen met jou op zoek naar de aanpak die het beste aansluit.
Dat kunnen ook geleide visualisatie zijn of creatieve oefeningen.

 

Tips voor meer energie  

  • Leer  ontspannen
  • Leer de signalen van je lijf (opnieuw) herkennen
  • Beweeg op een manier die jouw herstel bevordert
  • Trek je niets aan van wat anderen mogelijk van je vinden. Je nutteloos voelen is immers een teken van Herstel.
  • Pak je oude of nieuwe hobby op
  • Dump je energie vreters
  • Toch gepiekerd? Denk meteen aan iets wat je wél wilt – Anti piekertip
  • Jezelf blijven…maar zonder stressklachten
  • Je voortgang meten we in een professionele test

Doe dingen die je prettig vindt, zonder je daar schuldig over te voelen

Tip: maak eens een lijstje met 10 dingen die jou energie geven en plan in je agenda wanneer je ze gaat doen.
(Deze oefening is ook een topper bij hoog sensitieve personen – hsp.)

Door jouw oefeningen wordt ik altijd zo lekker rustig. Ik kan nog niet geloven dat ik nu eindelijk beter slaap!

 

Ons stappenplan bij burn-out op een rijtje:

AYA Re-integratie & Coaching werkt met een stappenplan, want overspannenheid of een burn-out vraagt om drastisch ingrijpen. Wij werken volgens de CSR Methode ©.

  1. Wat is een Burn-out?
  2. Fysiek herstel
  3. Reserves aanvullen & zelfmanagement
  4. Re-integreren en conditie opbouw

Wil je meer lezen over ons aanbod, kijk dan hier op de website. 

 

Wil je meteen zelf aan de slag:

  • Klik hier om te Gratis stress test aan te vragen. Het verplicht je tot niets.

         (Bij de start van een traject nemen we een uitgebreidere test af.)

  • Twijfel je of jouw klachten met stress te maken hebben, download dan hier onze handige checklist met  32 signalen waaraan je chronische stress kunt herkennen. 
  • Klik hier voor een afspraak om uit jouw burn-out te komen. Even bellen kan natuurlijk ook: 0630-592696
  • Klik hier om je aan te melden voor onze nieuwsbrief. 

 

Waarom wil je deze coaching?

Eindelijk weer lekker slapen.

AYA Re-integratie en Coaching is gespecialiseerd in HSP-ers en Stress en Burn-out begeleiding. 

Stel je vraag.

Contact Paula Koekkoek
Gratis halfuurtje kennismaken op jouw manier: (beeld)bellen of livestream.
Wel graag even afspreken.
 Leuk om je te ontmoeten. Bellen kan natuurlijk ook: 0630-59269

Gerelateerde berichten

Ontvang De Stress Test

Vul de vragen in, vervolgens kun je gratis en vrijblijvend de uitslag en eventuele aanpak bespreken.

De gratis Checklist in je mailbox

Zo weet je waaraan je chronische stress herkent

Contact Paula

(Beeld)bellen, mailen of een afspraak?

Behoudens uitzonderingen, vakanties en weekenden, reageer ik binnen 24 uur op je mail

TIPS DIRECT IN JE MAILBOX

Altijd op de hoogte van laatste nieuws

×

Powered by WhatsApp Chat

× Hoe kan ik je helpen?